onsdag 25 juli 2012

Byte till franskt körkort - del 4

På körkortsbytarfronten intet nytt. Ingenting har hänt. Rien. Que dalle. Jag var hos la mairie för att höra mig för för två veckor sedan men de visste ingenting mer än att de hade skickat mina papper vidare till la Préfecture i Perpignan den 6 juni. Och så fick jag telefonnumret för att kunna kolla själv. Jag fick Maken att ringa eftersom han vet vilken ton man bör använda när man pratar med franska myndigheter, själv är jag en riktig push over. Givetvis var det ingen som svarade i telefon men Maken lämnade ett meddelande på svararen. Han var även inne på deras hemsida och lämnade ett skrivet meddelande. Inget svar på någondera.
Den person som är ansvarig på Prefekturen kan ju inte fortfarande ha semester, tycker man. Om det nu är det som är orsaken. Kanske har jag råkat ut för någon som inte vet hur man skall göra för att byta till ett fransk körkort och som inte vill lära sig heller och skiter totalt i att min svenska körkort går ut den 30 juli!
Jag skall gå till la Mairie igen och försöka fjäska mig till att de ringer och kollar vad som har hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar