måndag 9 juli 2012

Myggnät


Maken har, med mitt benägna bistånd, tillverkat ett myggnät till fönstret i min ateljé. (Ateljé är det pretentiösa namn på utrymmet i anslutning till garaget där inte alltför mycket verksamhet pågår men där jag samlar alla mina bra-att-ha saker.)


Av någon anledning har det någon gång blivit bestämt att det är jag som skall måla allt smått, typ gjutjärnsgaller, ramar till myggnät, element etc. Jag kan inte alls minnas att jag deltog i det beslutet. Men eftersom jag är den som är mest noggrann så är det kanske bäst så iallafall.
När jag väl hade målat ramen kom vi på att jag borde nog måla fönsterkarmen och själva fönstret också annars så det bara konstigt ut.
Nu när vi har övat oss på detta gamla fönster så skall vi ge oss i kast med ett myggnät till badrumsfönstret så att vi äntligen kan vädra där hela natten utan att få in diverse flygfän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar