fredag 6 juli 2012

Niceville


Det finns böcker som man vill att de aldrig tar slut. Samtidigt som man inte kan lägga dom ifrån sig utan bara fortsätter att läsa. Niceville av Kathryn Stockett är en av dom. Nu har jag tyvärr läst ut mitt ex fastän jag försökte dra ut på det och göra annat emellan.
Om det mot förmodan fortfarande finns någon som inte redan har läst Niceville (den kom ju ut för ett tag sedan) så gör det! En lättläst historia om hur det var att vara svart i Sydstaterna på 60-talet. En del av USAs historia som iallafall jag vet alldeles för lite om.

2 kommentarer:

  1. Jag har sett filmen men ändå tänkt läsa boken. Det är kanske dags att börja. Jag har den som ljudbok så att jag kan sticka eller sy samtidigt!

    SvaraRadera
  2. Ja, hos mig ligger den på "vänt" så att säga. Jag vill verkligen läsa den för jag har hört så mycket om den. Jag har en lång bussresa framför mig då ska det nog bli av.

    SvaraRadera