tisdag 27 november 2012

Min julgran

Nu är äntligen min julgran färdig. Själva broderandet var jag klar med redan förra julen, men sen var det ju det där med monteringen. Den där tre meter höga förbenade tröskeln som dyker upp i slutet av de flesta projekt.
Men nu tog jag tag i det hela, och med hjälp av lite julmusik för att komma i stämning så blev det klart. Kanske inte på ett kick, men nästan.
Väven hade jag redan hemma, liksom broderigarn i några olika gröna nyanser. På baksidan la jag ett bomullstyg för att få lite stadga (och för att dölja den inte alltför vackra baksidessömnaden).
Det var ett evinnerligt räknande och mätande för att få ihop bokstäverna så att det blev jämt i kanterna och ett flertal gånger fick jag kasta om ordningen i de olika God Jul:arna på följande språk: svenska, spanska, engelska, katalanska och franska.

Som stjärnan i toppen sydde jag dit en guldig knapp med Halmstad-vapnet på.

Och grupper av små röda rocaillepärlor fick bli julgranskulor.

En drivvedspinne fick bli hänge tillsammans med vanligt snöre.

2 kommentarer:

  1. Men du! Den är ju jättefin, och vilket jobb det måste ha varit med räknandet... Phu!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jomän, många små korsstygn att räkna var det...

    SvaraRadera