måndag 5 november 2012

Offe # 2

En del av garnet jag fick i födelsedagspresent skall bli en kofta till Modern. Jag tyckte hon behövde en kofta som var varm utan att vara för varm eller tjock. En Offe var precis vad hon behövde, tänkte jag, för hon går ju omkring och är Offe-lös, och så kan man ju inte ha det.

Det är ju svårt det här med att beställa garn på internet, men om det är det enda som står en till buds, vad gör man? Och att kombinera två färger tycker jag är om möjligt ännu svårare. Då gjorde jag som jag ofta gör när jag kollar färger på garn, jag kollade på Ravelry och på Drops Alpaca för att se vilka färger andra har använt. Jag kollade efter Moders favoritfärg ljusgrönt (lime i det här fallet) och om det fanns någon som hade kombinerat det med någon annan fin färg. Där hittade jag en kofta i petrol (7240) som jag nog aldrig skulle ha tänkt på själv, men den såg så fin ut tillsammans med den ljusgröna så jag chansade och beställde hem dom båda.
Petrol är en otroligt fin färg visade det sig, och den kan jag definitivt tänka mig att sticka något av till mig själv. Nu får jag bara hoppas att Modern blir nöjd med sina ränder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar