söndag 5 maj 2013

Blomsterutflykt och -inköp

I förmiddags var Maken och jag iväg till en blomsterutställning/-försäljning inte så långt hemifrån. Det var första gången för oss på detta tydligen årligen återkommande eventet.

                     Försäljarna höll till i parken till ett litet fint kapell.

Och eftersom vi är i Frankrike så fanns där givetvis en servering också. Med öltappar.

Och jag var som ett litet barn i en leksaksaffär med den sparade veckopengen i min lilla svettiga näve! Den vill jag ha. Och den. Åh den var fin! Och titta på den! Jag hade kunnat köpa hur mycket som helst, men det gällde ju att välja ut det bästa.


Somliga var lite mer utställning än försäljning.
 
                                  Kaktus fanns givetvis också.

Vi kom ju självfallet inte tomhänta därifrån.

                     Detta var en del som fick komma med hem.

                             Och denna som Maken föll för.

Fyra stycken hängpetunia planterade jag direkt två och två i balkonglådor som jag hängde på staketet och grinden till poolen.

                    De två pelagoniorna jag köpte fick varsin kruka.

Och Maken fick tag på två stycken krukor med hängande plantor till entrén.

                                      Mattes lilla hjälpreda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar