torsdag 16 maj 2013

Morsdagspresent färdig och skickad

Det var i Grevens tid som jag blev färdig med Moders present. Den skulle ju blockas också. Och så måste man ju räkna med en viss leveranstid också. Och hålla tummarna för att det inte är någon strejk  nånstans på vägen från södra Frankrike till södra Sverige.

Men - tadaaaah! - här är den, min version av Vodka-lemonade :


Stickad i Phildars Frimas med stickor 3,5 mm. Det här garnet tror jag har utgått, och det är egentligen lite synd för det är otroligt mjukt och mysigt och lättstickat. Nackdelen är bara att man har gått lite väl snabbt förbi med ett får när man gjorde det, för det innehåller hela 80 % akryl och bara 20 % ull.


    Jag gjorde tre mönsteromgångar, både på framstyckena


                                    och mitt bak.


Koftan stickas uppifrån och ner, med början på en krage i mosstickning och snygg raglanökning.

Jag hade gärna behållt den här koftan själv, och har nog haft lite separationsångest. Men jag tror att Modern kommer att tycka om den.

2 kommentarer:

  1. Så himla snygg! Hoppas att den klarar sig från att bli noppig. Modern borde bli nöjd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det ser onekligen ut att vara lite nopp-varning över det där garnet. Men det återstår att se.

      Radera