onsdag 29 maj 2013

Inte så genomtänkt

Vi var på byggvaruhuset bl.a för att Maken tyckte att det tvunget måste målas i samma azurblå färg där han hade gjort en liten åverkan på kaklet vid monteringen av duschväggen. Det är bara frågan om några centimeter så vit färg skulle gå lika bra tyckte jag.
Men jag fick ge mig. Fajansfärgen jag har målat kaklet med är oanvändbar en vecka efter öppnandet så vi behövde köpa ny färgburk. Den minsta de hade var 750 ml för 33 € och det tyckte jag var i häftigaste laget för en sån liten bit som skulle målas. "Men då tar vi en 2 liters pyts och så kan jag måla om gästtoan också!" sa jag. Det var nog omgivningen (fullt med fina färger och målarpytsar och penslar) tillsammans med snålheten som fick mig att lova först innan jag hade tänkt igenom det hela ordentligt.


Väl hemma igen kastade jag ett öga in på toan och konstaterade att visst behövdes det målas om, men kanske inte just kaklet. Det är visserligen inte heller så roligt, men fönstret och - ve och fasa! - alla rör behöver ju också en omgång. Fast i vitt då, inte azur. Så nu måste jag måla om allt därinne.
Och då kommer ju inte heller de nyaste handdukarna som jag virkat och stickat att passa... Nä, inte alls genomtänkt det där.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar