onsdag 1 maj 2013

En solig 1:a maj!

Solen skiner äntligen på oss efter alldeles för många dagar med grå himmel och regn. Det har visserligen varit kallt, men Jisses Amalia vad det har växt i vår trädgård! 

Inte minst ogräset.

Jag var tvungen att rensa runt mina små skott som har stuckit upp. De höll på att bli kvävda av maskrosor och annat elände.

Och så behövdes det sopas och krattas löv. Vårt kamferträd och vårt avokadoträd fäller nämligen sina blad på våren, när de nya har kommit. De blir aldrig helt bara utan är gröna även på vintern, vilket allt livar upp det hela.

Och till sist en "första dagen i månaden-bild" på vår uteplats som nu är helt täckt med grönska.

1 kommentar:

  1. Sven Lonnquist3 maj 2013 kl. 13:04

    Jag håller med! Vi bor längre österut, men på något sätt anser vi att det skall vara ständig sol. Våra "normala" regnväder (30 min åska, 30 min regnar-som-bara-den) är OK, men det envetna regnande vi haft ett tag är enerverande. Nå, nu är solen tillbaka och minnet är kort...

    SvaraRadera