lördag 6 april 2013

I arbetstagen


Det var bara att dra på sig målaroutfiten idag igen. Min högra armbåge protesterade kraftigt efter gårdagen och fick medhåll av ryggen, men de blev snabbt nedröstade. Det var bättre att måla andra omgången idag och få det gjort, tyckte resten av jag.

Nu är jag färdig med målningen av tak och övre delen av väggen i vitt, och kaklet har målats i en azurblå nyans. "Bara" handfat och duschen samt golvet kvar.
Och så Makens del av jobbet, dvs hänga upp ny spegel och handdukshängare, installera ny dusch. Fast där lär väl jag få hjälpa till också. Det är egentligen lite underligt det där - när Maken skall göra något behöver han alltid en Hantlangare och Hjälpreda, om det så är i köket eller när han reparerar något, medan jag alltid får klara mig själv...

Så här såg det ut efter en omgång med fajansfärgen.

2 kommentarer:

  1. Jodå, med en skumgummirulle och specialfärg går det alldeles utmärkt. Man får ha tungan rätt i mun bara, det går inte att "fixa till" i efterhand verkar det som. Onekligen lättare än att byta ut kaklet :)

    SvaraRadera
  2. Hihi! Det hade jag velat se! Bra att hon tjänar något till. Mer än att vara söt och representera mitt intresse för får, eller rättare sagt får-produkter (dvs garn och lammstek...)

    SvaraRadera