tisdag 16 april 2013

Vårfint

Jag blev färdig med att lasera de små staketen i helgen, och igår började jag placera ut dom. Först fick jag allt rensa lite ogräs samt gräva små hål och, inte minst, ta bort alla småstenar (rena rama Småland i våra rabatter!). Jag hann inte färdigt innan armbågen tyckte att det fick vara nog - både rensa ogräs, gräva och banka ner staketen med gummiklubban blev lite för mycket för min högerarm.

Men fint blev det! Och nöjd är jag! Fast som synes har jag mer ogräs att rensa bort, men det får bli en annan dag, eländet lär ju vara kvar tills jag tar tag i det.

I helgen planterade jag också de plantorna jag fick av Maken. Som vanligt har jag ingen aning om vad dom heter, men söta är dom!

Den här satt på ytterdörren igårkväll. Det var Dottern som upptäckte den, och hon tycker ännu sämre om insekter än vad jag gör. Maken lyckades fånga den i en syltburk med blomfrön i innan den hann inomhus. Den är väl uppskattningsvis 6-7 cm lång och allmänt vedervärdig. Rys.

2 kommentarer:

  1. Åh, huvva för sådana påhälsningar.
    Jag gillar dina staket runt planteringar och land. Mycket snyggt.

    SvaraRadera
  2. Jomänvisst är det lobelia. Lobelia erinus "Richardii" står det på etiketten på plastkrukan som jag ännu inte hunnit slänga.

    Jag gillar också mina staket ;-). Är otroligt nöjd med mig själv, både för arbetet och för idén.

    Gräshoppan storlek större är numera utsläppt. I riktning mot grannens trädgård...

    SvaraRadera