torsdag 20 september 2012

Akryl-kofta


Jag har haft flera nystan av Phildars Frimas ligganades i mitt garnlager under flera år. De skulle bli en tröja innan jag gav upp det projektet och froggade det som redan var stickat. Det här var från den tiden då Phildar var min "hovleverantör" av garn, innan jag hade upptäckt garnbutiker på franska nätet. Och som vanligt med franska garner så är det en akrylblanding, 20% ull och 80% akryl. Vad är det med fransmän och deras förkärlek till akrylgarner!?! Det är ytterst sällan man hittar ren ull, hos min LYS finns det bara Katia Merino och på marknaden enbart akryl.
Men nu hade jag hittat ett mönster som garnet passade till, så nu har jag nu börjat på en Vodka Lemonade. En uppifrånochner-kofta där man börjar med kragen - 5 tummar mosstickning - sååå ofantligt dödstråkigt. Mosstickningen fortsätter nerför framkanterna men det skall jag nog klara av, nu när den betydligt roligare slätstickningen och raglanökningarna har börjat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar