torsdag 13 september 2012

Montering av platta paket

Nu är det ju inte enbart en gigantiskt svensk möbelföretag som säljer sina möbler i platta paket. Det konceptet har ju sprids till alla möbelsäljande företag som riktar sig till "vanligt" folk.
Ett sånt platt paket innehållandes ett köksskåp inhandlade vi igår. Idag satte jag ihop det.
Det är nämligen så hemma hos oss, att ända sen år Noll i Makens och mitt förhållande, så har han bestämt att sånt där är det jag som är bäst på. Det stämmer visseligen, för skruva kan jag ju och jag är också kapabel att läsa OCH förstå monteringsanvisningarna som (oftast) följer med. Maken är tålamodslös i det fallet.
Men varför tycker nu min äkta hälft att jag bäst lämpar mig till detta då? Jo, för att jag är SVENSK. Och alla svenskar har tydligen lärt sig det här med att montera möbler med hjälp av sexkantsnyckel och skruvmejsel. Han verkar tro att det liksom ingår i Svenska Skolans Läroplan. Att läsning, skrivning, montering av möbler och räkning står på schemat liksom.

1 kommentar:

  1. Hade hoppats på att det var så, att man föddes med att kunna montera ikea-möbler och läsa instruktionsbok. Anser just instruktionsbok vara djävulens påfund, passar inte alls min lärstil....
    Men grattis till dig som kan!

    SvaraRadera