tisdag 25 september 2012

Sockor till Maken

Jag kunde inte låta bli att lägga upp till ett par sockor till Maken i svart Mini Raggi från Järbo. Först hade jag tänkt vara ambitiös och lära mig något nytt och lägga upp  med Rib Cable Cast-On med det gick inte så bra. Det var inga svårigheter med tjockt garn och stickor, men med svart tunnt strumpgarn och stickor 2,5 mm så översteg det min nivå. Iallafall idag.
Efter att ha tittat på flera olika mönster till herrstrumpor så bestämde jag mig för att lägga upp 72 m och sticka resår 2 räta + 1 avig i en bit. Sen fortsatte jag med att sticka vartannat varv räta maskor och vartannat två räta och en avig. Jag fortsätter så en bit tills jag kommer till hälen och då får jag bestämma hur jag skall göra där. En Lite Som Det Faller Sig-socka, med andra ord. Det blir säkert bra.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar