lördag 8 september 2012

Engångs vs. stickat

Häromdagen skrev Sarah på De Otaliga Projekten om sina make-up pads (här kan du läsa det). I min kommentar uttalade jag mej väldig nedlåtande om stickade disktrasor; för att citera mej själv så var dom "äckliga". Nu undrar jag hur jag tänkte där. Om jag tänkte alls. Vad är det för äckligt med dom? Det är väl självklart att man har ett helt gäng, och att man byter ut och tvättar dom ofta. Alldeles självklart. När jag tänker efter. Själv använder jag inte disktrasa utan en sån där gul svamp med grön "skrubb"-sida. Och den använder jag ju ett tag innan jag slänger den. Och hur fräsch är den efter en tids användning? Not so much. Så jag ber om ursäkt för mitt förhastade uttalande, om nu någon fått sina tår trampade på.
Och sen så skall jag fundera på om jag inte skall ta och sticka mej make-up pads iallafall, istället för mina engångspads i Faretrade-bomull. Kanske t.o.m ett gäng disktrasor? Men gränsen sätter jag nog vid att virka mina bindor. Nån måtta får det vara. Men å andra sidan så närmar jag mej klimakteriet med stormsteg så jag har nog inte så många år kvar på just det området...:-)
Så - fler projekt på min Vill Sticka-lista (som om den inte var lång nog...)

1 kommentar:

  1. Det här var ju festligt. Här tände du en riktigt aha-lampa hos mig. Hmmm.
    Jodå här byts det och tvättas trasor högt och lågt och jag är ju såååå duktig. :)
    Men jag diskar ju också med sån svamp, byts den ut lika ofta? Knappast!
    Joråsåatte, det här var ju lite dråpligt...
    Trevlig dag,
    Sarah

    SvaraRadera