tisdag 13 mars 2012

22,6°


visar vår termometer just nu. Då får man ju passa på att vara ute och fixa lite i trädgården.
Jag har planterat om mina dahlia-lökar som jag hade planterat för tätt inpå min pion förra våren för jag visste inte att den skulle breda ut sig så.


Och så har jag planterat de söta Bellis Perennis som jag köpte på marknaden idag. Jag är lite tveksam, kanske de skulle må bättre av att planteras direkt i jorden och inte i en kruka, men jag tyckte de blev så fina utanför det där lilla fönstret och bakom gallret.
Jag måste erkänna att jag inte riktigt vet vad jag gör när det gäller trädgården. Men jag är en glad amatör och planterar mina blommor och lökar och hoppas på det bästa. Naturen brukar fixa det där rätt bra ändå. 

2 kommentarer:

  1. Vad fina de blev. Vårt galler på bottenvåningen är precis intill fönstret så jag får inte plats med något mellan. Vi har också väldigt varmt och härligt idag!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt att ha så varmt och skönt! Bellis är fina blommor, tycker jag också.

    SvaraRadera