onsdag 28 mars 2012

Min Chica kofta


Den här koftan, Chic (ravelry-länk), hittade jag i min garderob idag. Den blev färdig i höstas när det mer var dax för ullkoftor. Jag hade förträngt att jag inte hade sytt i knappar och fäst alla trådar. Den är stickad i ett bomull/akryl-garn av okänt ursprung som i ett tidigare liv hade varit en halvfärdig kofta som jag inte var nöjd med.
Det var ett lätt- och snabbstickat mönster om jag minns rätt. Koftan blir perfekt nu så här till våren och kanske till lite kyligare sommardagar. Knapparna hittade jag i min lilla knappask jag fått av Mor.

Jag måste erkänna att jag är enormt nöjd med mig själv som har betat av en inte alltför oansenlig mängd av mitt garnlager. Mycket av det är akrylblandningar som jag inte skulle köpa nu, men nu finns det i mitt lager och skall användas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar