måndag 19 mars 2012

Flera hyllor med IngentingAttLäsa


När vi flyttade hit för ca 1 1/2 år sedan gjorde jag en (liten) utrensning bland mina böcker. Synnerligen liten, eftersom jag har så svårt att göra mig av med böcker. Men jag försökte iallafall. Men de flesta åkte med i flyttlasset, till Makens (och Flyttkarlarnas!) förtrytelse. De flesta av de här böckerna kom jag inte ens ihåg att jag läst, än mindre hade i min ägo. Men det var ju egentligen bra för då kunde jag ju läsa om dom, tyckte jag, och ned i kartonger åkte dom. Så nu stor dom här, en hylla i sovrummet och två i garaget (ja, vad gör man när man inte har plats?), någonlunda sorterade efter språk och författare. Flera hyllmeter fulla med böcker som jag inte har någon lust att läsa. Det finns ingen av dom som ropar på mig, ingen som är intressant. Jag vet, för jag har försökt många gången.

Men stickningarna däremot, dom skriker för full hals dom, så jag får väl ta och sticka lite istället då...

2 kommentarer:

  1. Du har en massa böcker! ( annars om du inte ska spara dem å läsa igen kan du ju alltid sälja dem å köp mera garn å lägga hyllorna fulla med garn ;-) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det där hade jag ju önskat att det gick. Men svenska böcker säljs inte så bra här nere, engelska går lite bättre och så de franska så klart (hade betydligt fler på franska än jag trodde, har jag verkligen läst så mycket på franska...?). Nackdelen är att man kan inte sälja dom och få pengar utan man kan bara byta ut dom mot andra böcker, 2 för 1. Fast det vore ju ett sätt att minska antalet förstås.

      Radera