tisdag 6 mars 2012

Det kom ett litet paket

lastat med godsaker hem till mig igår. Även om jag själv beställt godiset från Kalidou, och visste vad som var i så är det ändå så spännande att öppna paketet och ta fram och klämma och klappa. Och att kolla färgerna. Det kan ju vara lite vanskligt det där med att beställa garn från en internetbutik, färgerna kanske inte alltid är vad man har väntat sig. I det här fallet stämde det nog rätt bra överens, men så hade jag också ett otal gånger kollat och jämfört både på Kalidous site, på Garnstudios samt på Ravelry innan jag klickade hem det här:
Tre nystan Karisma mörk rosa, ett nystan mörkgrå och ett mellangrå. Plus en härva Drops Lace i ljus kamel.
Karisman skall bli en morsdagspresent till Modern (jo, jag vet, det är långt kvar, men det skall stickas, blockas samt inte minst skickas med posten hem till Sverige). Lace-härvan skall också bli en present.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar Karisma =) Ska sticka en tröja i det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karisma är en nyhet för mig, men what´s not to like - 100% ull, favoritstorlek på stickor, massa färger.

      Radera
  2. Tack för tipset om ännu en fransk nätbutik. OM jag mot förmodan behöver köpa garn är det ju bra att veta VAR jag ska göra det.

    SvaraRadera