onsdag 21 mars 2012

Det går runt, runt


Jag avancerar sakta men säkert på Moderns morsdagspresent. Jag fick givetvis repa upp en gång eftersom jag lyckats sno till det i början. "...make sure not to twist the work." Ha! Jag lyckas alltid sno arbetet,  fast jag stickar ett eller två varv fram och tillbaka i början innan jag stickar ihop. Jag som tyckte jag kollade så noga... Men det hade det goda med sig att jag kunde prova det jag hade hunnit göra och då konstatera att jag behövde gå upp till 1/2 nr större stickor.

2 kommentarer:

  1. En såndär fin skulle jag kunna tänka mig till de svenska sommarkvällarna. När det grillade är uppätet och sticket kommer fram....
    På tal om matta att blocka på, har du sett att Biltema har ett sorts pussel(som man kan hoppa hage på)som används flitigt för blockning. Det ligger på 90:- tror jag. Jag såg att "Hedvig Handarbetar" hade en rätt tydlig bild när blockade sin sjal. Hon hade förvisso två st just där, men ändå.
    Sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset om hopphagen! Det verkar som om det får bli en tur till Biltema nästa gång jag kommer hem till Sverige.

      Radera