fredag 16 mars 2012

Blockningsunderlag


När  Dottern var liten hade hon ett sånt där golvpussel i något sorts skum(t) material, ett sånt som "alla" har och blockar sin färdiga stickade alster på. Alla utom jag då. För vid en flytt för flera år sedan (eller om det bara var vid en allmän utrensning, minnet sviker) så slängde jag det eftersom Dottern vuxit till sig. Detta var innan jag börjat sticka på riktigt allvar och lärt mig det här med blockning. För några år sedan kollade jag priset i en leksaksaffär och konstaterade genast att det där skulle inte klara sig genom Censuren (dvs Maken). Ett alldeles för högt pris för något så totalt onödigt. Jag kunde höra hans argument klart och tydligt inne i mitt eget huvud.
Så jag får klara mig med mitt liggunderlag. Det fungerar alldeles utmärkt även om det är något begränsat i formen.
Förövrigt har jag för mig att såna där pussel numera är förbjudna att saluföras i Frankrike. De innehåller visst något material som är farligt att förtära. Och eftersom just såna där pusslen främst är avsedda för barn i en ålder då man stoppar det mesta i munnen så är det väl inte helt fel att ta bort dom från marknaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar