lördag 5 maj 2012

Den bästaste godispåsen

hade jag med mig hem från stan idag.

Dottern behövde nya sommarkläder tyckte hon, så vi åkte in efter lunch. Och där trängdes vi med andra lördagshoppare, turister och annat löst folk. Dottern fick tag på ungefär vad hon ville och är nöjd med sin dag. Jag var inne på min LYS och fick tag på garn till en present till Svägerskan samt ev till en annan present också. Om jag nu inte behåller det laxoranga/aprikosfärgade garnet till mig själv... Återstår att se. Himla fin färg faktiskt.
Jag stickar mycket i Katia Merino Baby men det beror på att det är det enda 100 % ullgarn som tanten har i garnaffären. Det är väldigt svårt att få tag på rent ullgarn här i Frankrike, det mesta är rent akryl eller nån akrylblandning. Merinogarn är väldigt mjukt och mysigt att sticka med, men det passar inte till allt, tråden är för "rund" på något lite svårförklarat vis.

Jo, och så var vi ju inne en sväng på Sephora också, och då ville ett chokladbrunt nagellack följa med mig hem. Så det blir bruna tånaglar i sommar, är det tänkt.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad det är roligt när prylar talar till en och verkligen vill följa med hem.

    SvaraRadera
  2. Visst är det! Fast ibland får man vara tuff och försöka förklara för prylarna att det inte är möjligt att alla kan få följa med. Men sen finns det ju företagsamma saker också som bara hoppar ner i kundkorgen/vagnen, och det är ju inte mitt fel... =)

    SvaraRadera