fredag 18 maj 2012

Shaelyn är klar!

Svägerskan sjal är nu färdigstickad, blockad, torr och fotad. Tre nystan Katia Merino Baby i någon snygg men lite svårdefinierad blå färg gick åt. Jag använde stickor 5 mm och den blev 136 x 68 cm.

Den var ovanligt svårblockad, kanske för att jag inte maskade av tillräckligt löst. Jag tyckte det verkade bra när jag gick upp till sticka 6 mm och stickade 2 m tillsammans i bakre luftmaskbågen, satte tillbaka maskan på vänster sticka och fortsatte så hela kanten ut. Men jag borde nog gjort avmaskningen på nåt annat sätt och ännu lösare. Men det gick bra ändå, och jag hoppas K blir lika nöjd som jag är. 

1 kommentar:

  1. Så fin! Den ligger i min to-do list! Tack för tipset! Om jag beställer från ett EU-land så brukar jag beställa till min mamma i Sverige (Det är min EU-depå :)) så då behöver jag inte tänka på tullen. Jag ska genast kolla upp frakten där! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera