måndag 21 maj 2012

Monokini B.C.

(bilden hittad nånstans på nätet)

Nu börjar det bli dax att tänka på Badmodet 2012. Iallafall om man tittar i kalendern, tittar man på termometern - not so much. Frågan är om jag skall unna mig en ny baddräkt i år. Skall jag månne köpa en svart eller en svart? Eller kanske gå riktigt wild och köpa en marinblå?! Jag brukar alltid vara feg och satsa på säkra färgkort nämligen.
Sedan några år tillbaka brukar man använda ordet monokini istället för topless, dvs bara ena delen av bi-kinin. (Jag har googlat och sett att benämningen är gammal. Jag har aldrig hört den tidigare men jag tycker den är rolig, sån är jag.)
Men för min del är det inte aktuellt med vare sig mono- eller bikini. Med omtanke om min omgivning så håller jag mig till heltäckande baddräkt. Det var B.C. (Before Childbirth) som det gick för sig, på den tiden då hullet fortfarande var fast och innan jordens dragningskraft hade börjat göra en alltför märkbar inverkan på somliga kroppsdelar.

1 kommentar:

  1. Jag håller mig till bikini trots fem uttöjningar av magen och minimalt, eller ska vi säga helt utan träning. Jag vill ju ha sol på magen. Nåja, baddräkt håller jag mig i alla fall i från än några år.

    SvaraRadera