söndag 6 maj 2012

Jag har redan lagt upp

och påbörjat min nya stickning - en Shaelyn till Svägerskan.

Det finns egentligen inget roligare att sticka än en sjal, det är bara det att jag är ingen sjal-människa. Jag använder dom bara som halsduk, tycker att det är bökigt att ha dom om axlarna, man får bara gå och lyfta upp den hela tiden så den sitter rätt, eller så knyter man den och då är knuten ivägen. Men man kan ju ge bort dom! Då borde väl alla bli glada (i teorin iallafall). Det är ett snabbt och relativt billigt projekt,  jag får sticka spets och någon får något hemstickat, något som är gjort alldeles speciellt till just den personen. Nu får jag bara hoppas att Svägerskan tycker om den, Shaelyn är ju en blandning av slätstickning och lite spets och borde passa henne bra.

1 kommentar:

  1. Jag känner samma sak som du med sjalar; roliga att sticka men inte att använda.

    SvaraRadera