lördag 12 maj 2012

Jag, ett list-freak


Jag älskar listor, och jag skriver listor på det mesta. Inte bara inköpslistor med x antal liter mjölk och y antal limpor, de är ju bara ett nödvändigt ont eftersom minnet inte räcker till. Att-göra-listor är roliga för där får man göra ett streck eller bocka av allteftersom och då kan man känna sig så ofantligt nöjd när man ser på pappret vad man egentligen har åstadkommit.
Nu är det en annan lista som är aktuell inför Dotterns och min hemresa: Att-köpa-i-Sverige-listan. Där står alla kryddrefiller och bakpulver och chokladpudding och annat livsnödvändigt. Och den långa listan, den med det mest livsnödvändiga av allt - Garn! Listan blir bara längre och längre, men jag har ju en budget som inte får överskridas. Och tur är väl det, man måste ju tänka på vikten på flyget också. Och så delar jag ju budgeten med Dottern. Av någon anledning tycker hon att hon behöver köpa en massa kläder i Sverige. Själv är jag inte helt övertygad om det nödvändiga i just det, medan jag däremot behöver en hel massa garn för att hålla mig sysselsatt vid mental god hälsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar