fredag 4 maj 2012

Miss Honeychurch är färdig


och ligger "på sträckbänken", dvs håller på att blockas. Det återstår att se hur den blir när den är torr, men jag räknade kallt med att den blir större när den får töjas ut lite i vått tillstånd. Jag har aldrig stickat med Katia Linen (53% bomull och 47% lin) förut. Som vanligt gjorde jag inte en ordentlig provlapp, dvs sticka en drygt 10x10 cm stor bit och sen maska av och sen blocka. Av snålhet (tänk om garnet inte räcker?!) och av otålighet (vill börja NU!) så stickar jag bara det antal maskor man bör ha på 10 cm plus några extra i några cm mest för att se vilka stickor jag skall använda, och sen repar jag upp det igen innan jag med stor entusiasm kastar mig över uppläggningen och hela projektet. Jag tillhör alltså inte riktigt de med is i magen som vågar vägra provlapp, men tillhör definitivt inte heller de duktiga som alltid stickar en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar