söndag 15 april 2012

Det går framåt


Nu har jag kommit en lite bit på den rätstickade biten på min Eyelet Chemise. Jag stickade den första biten ca 6 cm längre än de 16 som mönstret säger. Tiden då min mage tålde att exponeras för omvärlden är för länge sen förbi. Det var flera år och en del kilo sedan.
För att sticka jämnt på den slätstickade biten (med bomullsgarn har min stickning en tendens att bli liksom lite "randig"), fick jag det goda rådet att använda löstagbara tippar och en storlek i var ända. Ett alldeles självklart och synnerligen enkelt sätt att sticka fastare på avigan med rundstickor. Men det hade jag ju aldrig kommit på själv, så tusen tack Medea! Det skall jag försöka använda nästa gång, för denna gången gick det inte, det föll på att jag inte har några KnitPro i mindre storlek den jag använder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar