fredag 13 april 2012

Ta-daaah!


Blockad och klar. 9 to 5 capelet är färdig och den påsklovslediga Dottern har stått modell.
Jag delade inte upp arbetet i fram- och bakstycke och jag maskade inte av i "trappsteg" för axeln utan jag lyssnade till goda råd och fortsatte att sticka runt och gjorde en lite mjukare avmaskning/intagning.

Redan från början hade jag två kantmaskor i var sida, jag fortsatte med dom och gjorde intagningar på varje varv precis innanför dessa två maskor. Det blev mycket baklängesstickande och flertalet göra-om pga otaliga felräkningar som i sin tur berodde på total kortslutning i hjärnkontoret. Men till slut fick jag ihop det.
Och så stickade jag halskanten i mellangrått med ett halvt nr mindre och kortare rundstickor istället för att fortsätta med huvudfärgen som det stod i mönstret.

2 kommentarer:

  1. Den ser jättehärlig ut. Färgerna är i stil med vad jag själv skulle ha valt.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg! Och rundningen på axeln blev perfekt...Blev nästan lite sugen på en, jag med...

    SvaraRadera