måndag 2 april 2012

Spansk buffé

I La Jonquera precis på andra sidan spanska gränsen finns det en restaurang som serverar en buffé alla dagar i veckan. Ät så mycket du vill för 15 €. Och det ville vi igår. Tyvärr har jag tappat lite av den där smörgårdsbordsrutinen, den att man borde gå runt och spana in alla godsakerna innan man börjar last på första tallriken.

Tyvärr tog jag för mycket av flera av de här goda salladerna.


Det var innan jag såg att de hade massa gott från havet också: räkor, musslor, krabbklor, snäckor och annat.


Jag högg in lite på bläckfisken istället, och det var det tydligen fler som hade gjort för där var inte mycket kvar när jag och min kamera dök upp.


Där var inte så mycket plats kvar innanför byxlinningen när det var dax för desserten, men det var planerat så, jag föredrar att äta "riktig" mat istället för sötsaker. Lite jordgubbar och melon lyckades jag dock trycka ner.


I samma byggnad som restaurangen finns ett Sexleksaksvaruhus, så dit hade man ju kunnat gå om man nu velat piffa upp den delen av tillvaron. Det ville man nu inte, men det kan ju vara bra att veta till en annan gång.
Vi åkte och handlade tvättmedel, deodorant, juice, vin och annat behövligt på ett annat ställe innan vi återvände hem över gränsen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar