måndag 23 april 2012

Femtielva fästa trådar senare


eller okej då, 33 om man skall vara petig, så är min Daffodil äntligen klar. Katia Merino Baby i mörk- och ljusblått och stickor 3 mm.
Den fick ligga både länge och väl nästan färdig i väntan på knappar. Jag ville ha ljusblå i samma nyans som garnet eller möjligen silverfärgade, men jag har letat förgäves. Det är nog det enda jag saknar med att inte bo i Parisområdet längre, där hittade man alltid vad man letade efter. Om man hade tid och ork att leta alltså. Här är det lite värre. Så jag fick göra en Kajsa Varg, dvs jag fick ta vad jag hade till hands.

Standadknappen Knapp, vit och blå hobbyfärg samt matt lack. Jag lyckades blanda till rätt blå nyans och så var det bara att måla, och sen, när färgen torkat ordentligt, på med två lager lack för att färgen skall hålla ordentligt. De där vita knapparna har tydligen varit med länge. Av prislappen att döma är de inköpta för 35 belgiska francs (4 francs för en svensk krona på den tiden) under den tiden jag bodde i Bryssel.

Jag är nöjd med mina knappar, men skulle jag hitta bättre nångång så är det ju inte hela världen att byta ut dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar