söndag 29 april 2012

Målarkludd

När jag inte målar knappar så målar jag skorstenar. Nu gör jag ju vare sig det ena eller det andra särdeles ofta, men ibland händer det att penslarna åker fram.

Skorstenen till värmepannan var i stort behov av lite färg. Den övre delen (numera utbytt) hade rostat och färgat av sig på nederdelen och det var inte vackert att se. Så upp på taket till ateljén/snickarverkstaden/entrén till garaget med mig och alla målarattiraljer. Nu var det ju inte så högt, och jag lider inte av höjdskräck och stegen stod på stadigt underlag och med lagom lutning så det var ju lätt som en plätt. Det är bara det "vågiga" taket som gör det lite svårt att gå och krypa där uppe men det gick bra ändå.

Ett lager till och det blir hur bra som helst!
Nu kan jag med gott samvete sätta mig med en stickning resten av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar